Nowości komunikacyjne w SharePoint Online

Innowacje w zakresie komunikacji w SharePoint

Microsoft zdaję sobie sprawę, jak bardzo ważnym aspektem w środowisku przedsiębiorstw jest komunikacja, bycie dobrze poinformowanym i zawsze na bieżąco. W związku z tym firma z USA wprowadza nowe funkcje i udoskonalenia, tym razem w obszarze usługi SharePoint, która w wielu organizacjach staje się jednym z głównych narzędzi do przekazywania informacji i nowości. 

SharePoint News – bądź na bieżąco

Firma Microsoft ogłosiła ulepszenie kanałów informacyjnych i przeglądnie wiadomości w witrynach SharePoint. Kanały informacyjne zapewniają dostęp do informacji skierowanych do użytkownika na podstawie czynników, takich jak rola lub lokalizacja czy również na to z kim się współpracuje. Aby usprawnić przeglądanie wiadomości i mieć pewność, że pracownicy zapoznali się z najważniejszymi informacjami, zwiększono widoczność ważnych artykułów z wiadomościami wewnątrz kanału. Polega to na wyróżnianiu artykuły do momentu, aż osiągną określoną liczbę wyświetleń lub do wcześniej określonej daty. Gdy kryteria zostaną spełnione artykuł wraca do swojej normalnej pozycji na kanale.

Dodatkowo dostarczono ulepszony kanał wiadomości, który jest realizowany, na ten moment jedynie, w przeglądarce internetowej Microsoft Edge. Nowy wygląd ma za zadanie w bardziej przejrzysty sposób pokazać najnowsze wiadomości na Web Part News i na stronie startowej programu SharePoint. Microsoft zapowiada, że z czasem wprowadzi ulepszenie do pozostałych przeglądarek i każdy będzie mógł skorzystać z ulepszeń SharePoint News.

Zobacz, jak wygląda wdrożenie SharePoint Online w firmie.

Automatyczne podsumowanie – nie przegap najważniejszego

Inżynierowie usługi SharePoint mają świadomość, że śledzenie tak wielu informacji i wiadomości, często może być trudne za sprawą natłoku pracy i braku czasu. Aby pomóc pracownikowi być zawsze na bieżąco udostępniono funkcję automatycznie generowanego podsumowania wiadomości, które zostaną wysłane mailem. W mailu znajdą się wyselekcjonowane przez sztuczną inteligencję artykuły i wiadomości, które mogły zostać przegapione lub na które zabrakło czasu, by się z nimi zapoznać. Podsumowania można spersonalizować na przykład o firmowe logo.

Udostępnianie artykułów – poszerz zasięgi wewnątrz organizacji

Microsoft posiada wiele usług, z których można korzystać każdego dnia pracy w celu komunikacji między pracownikami, dzieleniu się wiadomościami i informacjami. Teraz wprowadza możliwość poszerzenia zasięgu dla artykułów i wiadomości SharePoint na inne usługi za pomocą ich udostępniania. Dzięki opcji udostępniania artykułów w usługach takich jak Yammer czy Teams, można zwiększyć zaangażowanie lub poznać opinię innych, dodając do artykułu ankietę z prośbą o ocenę lub w celu uzyskania nowych pomysłów.

W każdej branży komunikacja i dzielenie się informacjami jest ważnym punktem do osiągnięcia głównych celów, dlatego witryny SharePoint mogą stać się kluczowym czynnikiem w rozwoju firmy. Microsoft w wielu usługach stara się umacniać i ułatwiać komunikację między pracownikami, a usługa SharePoint News jest tego najlepszym przykładem.

Jesteś zainteresowany wprowadzeniem SharePoint do firmy? Dowiedz się więcej na temat jego wdrożenia lub zakup licencje SharePoint Online.

Jeżeli masz pytania lub zdecydowałeś się na wdrożenie SharePoint’a, skontaktuj się z nami.

Źródło: Tech Community