Zgodnie z zapowiedziami, 13 października 2020, Microsoft zakończył wsparcie techniczne dla Office 2010. Oznacza to brak pomocy technicznej, poprawiania błędów oraz aktualizacji zabezpieczeń dla tych produktów. Organizacje, które wciąż będą korzystać z tych usług z czasem będą narażone na zwiększone zagrożenia bezpieczeństwa i problemy ze zgodnością.
Głównym powodem decyzji o zaprzestaniu wsparcia dla Office 2010 jest chęć przenoszenia naszej pracy do chmury i korzystania z jej wszelkich udogodnień. Po pierwsze chmura umożliwia współpracę w czasie rzeczywistym pomiędzy aplikacjami oraz w Microsoft Teams. Po drugie, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zwiększają kreatywność w projektowaniu programu PowerPoint czy nawet analizie programu Excel. Po trzecie, i najważniejsze, wbudowane zabezpieczenia oparte na chmurze, które chroni dane i zapewnia poczucie bezpieczeństwa dla naszej organizacji.
Każda z firm chce utrzymywać stały kontakt z pracownikami oraz zachować ciągłość pracy, tym bardziej biorąc pod uwagę sytuację na całym świecie i okres pandemii. Bardzo ważnymi elementami jest zachowanie produktywności, łączności i bezpieczeństwa, zarówno w pracy w firmie, jak i pracy zdalnej, która jest coraz częstszym przypadkiem w tej sytuacji. Microsoft jest zdecydowany inwestować w platformę Microsoft 365 dostarczając coraz lepsze środowiska, które umożliwią organizacjom osiągnięcie więcej dzisiaj i w nadchodzących dniach.
Zakończenie wsparcia technicznego nie oznacza jednak, że firmy stracą swoje dane i wyniki pracy. Aby zapobiec takiemy scenariuszowi, wystarczy wykupić aktualny pakiet Microsoft 365. Przejście na Microsoft 365 Business daje możliwość pracy w chmurze i pozwala na zwiększenie produktywności, łączności i bezpieczeństwa. Dostępne pakiety znajdują się tutaj.