Jak dodać użytkownika do usługi Office 365

Jak dodać użytkownika do usługi Office 365?

Utworzenie konta użytkownika jest niezbędnym krokiem, by Twoi współpracownicy mogli logować się i uzyskać dostęp do usługi Office 365 dla firm. Aby móc utworzyć konto użytkownika, należy dodać użytkownika w centrum administracyjnym usługi Office 365.

Aby dodać użytkownika:

  1. Zaloguj się do usługi Office 365, używając do tego swojego konta służbowego z rolą administratora globalnego.
  2. Przejdź do Centrum administracyjnego usługi Office 365.

 

3. Wybierz pozycję Dodaj użytkownika. Znajdziesz ją na stronie głównej Centrum administracyjnego.

4. W wyświetlonym oknie podaj informacje dotyczące użytkownika, zgodnie z wymogami formularza:

  • wprowadź imię, nazwisko, nazwę wyświetlaną i nazwę użytkownika
  • domena – jeśli np. nazwa użytkownika to Kowalski, a domena to tojestdomena.pl, to ta osoba będzie logować się w usłudze Office 365, wpisując ciąg kowalski@tojestdomena.pl
  • informacje kontaktowe – po rozwinięciu tej pozycji, możesz (ale nie musisz) wprowadzić numer telefonu, adres itp.
  • hasło – możesz użyć hasła wygenerowanego automatycznie lub rozwinąć tę pozycję, by samodzielnie określić hasło użytkownika. Możesz też wybrać opcję Nakłoń tego użytkownika do zmiany hasła, gdy zaloguje się po raz pierwszy
  • role – rozwiń tę pozycję, by określić, czy dodawany użytkownik będzie zwykłym użytkownikiem czy administratorem i w jakim zakresie
  • licencje na produkty – tu wybierasz z rozwijanego menu odpowiednią licencję. Jeśli nie masz żadnych licencji i tak możesz dodać użytkownika i kupić potrzebne W przyszłości będziesz mógł dokonać zmiany przypisanych użytkownikowi licencji na produkty lub je usunąć.

 

5. Wprowadziwszy powyższe dane, wybierz pozycję Dodaj.

Po pomyślnym zakończeniu opisanej powyżej procedury nowy użytkownik otrzyma powiadomienie od Microsoft Online Services. Zostanie ono wysłane na podany podczas dodawania użytkownika adres e-mail pracownika, inny niż adres służbowy. W wiadomości zostanie przesłany identyfikator użytkownika i hasło, umożliwiające logowanie do usługi Office 365.

Możesz też podać własny adres służbowy i otrzymane od Microsoft Online Services dane potrzebne do logowania samodzielnie przekazać nowemu użytkownikowi.

Jeśli potrzebujesz pomocy lub chcesz kupić licencje – skontaktuj się z nami.